مواردی که توی فریلنسری باید رعایت کرد

تو این پست میخوام یه سری از اتفاقات و تجربیات جالب رو از دنیای فریلنسری به دوستانی که شاید هنوز خیلی با این فضا آشنا نیستن بگم که امیدوارم اندکی هم که شده بتونه تو راهشون کمک کننده باشه.

به عنوان آدمی که 5 سال توی حوزه ی خودم به عنوان فریلنسر با کشور های خارجی کار کردم اولین و مهمترین مورد توی این نوع کار کردن ایجاد کردن اعتماد دو طرفست.

شما به عنوان مجری کار یا عضو تیم یا هرچی که قراره کاری انجام بدین باید کارتون به بهترین نحو ممکن انجام بشه تا هم بتونین آینده ی شغلی بهتری توی همون شرکت یاشرکتای دیگه داشته باشین هم اینکه به نحو احسنت بتونین اعتماد کارفرما یا مدیر تون رو جلب کنین.
مورد بعدی اینکه باید برای خودتون چهار چوب تعیین کنید که من قراره چطوری کار کنم نحوه ی کار کردنم چطوری باشه ساعت کاریم از چه ساعتی تا چه ساعتیه وظایفم در قبال کار یا تیم چیه متاسفانه چه سمت کار فرما چه سمت فریلنسر گاهی اوقات به دلیل عدم روشن کردن مسائل برای هم دیگه و به تفاهم نرسیدن و جدی نگرفتن این مسائل در حین همکاری به مشکلات فروانی برخورد میکنند. مثلا کارفرما ساعت 12 شب زنگ میزنه که چرا فلان قسمت سیستم کار نمیکنه یا کاری  رو میخواد که اصلا توی حیطه ی وظایف شما نیست
پس تفاهم پیدا کردن روی شرایط همکاری خیلی مهمه و تا میتونین کتبیش کنین.
مورد بعدی که بحث مفصل تریه اما زیر مجموعه ی مورد قبلی قرار میگیره مسائل مالی هست. باتوجه به شرایط اقتصادیه کشورمون خیلی از بچه های دوس دارن توی بازار های خارجی کار کنن و پول به مراتب بهتری نسبت به بازار های داخلی در بیارن اما بهتون اینو بگم این قضیه کاملا مثل یک شمشیر دولبس از اون طرفم ادمایی که میخوان به شما کاری بدن یا همکاری داشته باشن شرایط کشور شما رو میدونن که ممکنه باعث سوء استفاده از شما میشه.
پس حتما به هر طریقی که شده تا میتونین کار مالیتون رو با کارفرما یا شرکتی که میخواین باهاش کار کنین جدی بگیرین و هییچ گونه تعارفی تو این زمینه نداشته باشین که بعدا باعث پشیمونیه خودتون بشه.
فعلا این مطلب رو اینجا تموم میکنم چندتا از مسائل حیاتی رو براتون مطرح کردم اما قطعا توی اپیزود های دیگه بیشتر با مضرات و منافع فریلنسری آشناتون میکنم.


مقاله تجربی پیمان ۸۷
راهنمای تدوین قرارداد برای پروژه‌های فریلنسری
راهنمای تدوین قرارداد برای پروژه‌های فریلنسری

راهنمای تدوین قرارداد برای پروژه‌های فریلنسری: نکات کلیدی برای توسعه‌دهندگان

۱۴۰۳/۰۴/۰۸ ۱۳۵
پیمان دهقان

مواردی که توی فریلنسری باید رعایت کرد3
مواردی که توی فریلنسری باید رعایت کرد3

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ ۵۸
پیمان

مواردی که توی فریلنسری باید رعایت کرد 2
مواردی که توی فریلنسری باید رعایت کرد 2

۱۴۰۳/۰۲/۲۶ ۸۳
پیمان

مواردی که توی فریلنسری باید رعایت کرد
مواردی که توی فریلنسری باید رعایت کرد

۱۴۰۳/۰۲/۲۵ ۸۷
پیمان